alexandraegerfalt.blogg.se

2013-06-16
18:35:31

Sammanfattning av helgen...
 
Söndag den 16 juni redan! vart har juni tagit vägen egentligen och fortare kommer det att gå då jag veckan efter midsommar drar ner till Ullared tillsammans med bästa vännen Jessica. Men först midsommar och en vecka framför oss som bjuder på vadå? Ja det var en bra fråga...hoppas få umgås en hel del med bästa vännen Jessica då hon kommer hem från Rhodos idag. Men annars har jag ingenting planerat direkt. Med andra ord jag kommer säkert få tråkigt den här veckan, fast man gör ju dagarna till vad man vill, tiden finns där men man måste bara komma på vad man vill göra av dagen.  
 
En helg har precis passerat! en helg jag bara har tagit det lugnt. Igår var jag med bästa Tessan! vi cyklade till Fjärran höjder och solade och badade, mest badade faktiskt då vi är riktiga fiskar i vattnet. Jag köpte även med jordgubbar som vi smaskade i oss i solen, riktigt mysigt och gott. Vi tog en hel del knasiga och roliga kort, tänkte dela med mig av några här på bloggen. Ibland är det bra att man är student, istället för att betala hela 110 kr för att bada på Fjärran höjder så fick Tessan och jag nästan halva priset för att vi är studenter. Vi betalade bara 65 kr. Riktigt bra där Fjärran! det tackar vi för.
Vi fortsatte sedan hem till oss här i Stigslund och käkade hemmagjord pizza och tittade på Hobbit. En mycket mysig lördag med Tessan helt klart! det måste vi göra om mer i sommar. Att sola och bada på Fjärran är mycket mysigt.
 
Idag söndag har jag påbörjat ett projekt som verkligen behövs göras. jag har nämligen börjat rensa vår vind lite. Eller i alla fall petat lite i mina saker. Kläder har jag lagt ihop i en sopsäck och saker som bara är "skit" har jag slängt bort. Sen har jag fixat en liten hörna på vinden där jag har lagt allt som är mitt, som kommer följa med mig sen när jag flyttar hemifrån. Allt i från kurslitteraturböcker till slalomskidor och så mycket mera. Det finns säkert hur mycket som helst mer som ska med mig härifrån sen, men man måste ju börja någonstans. Så det har jag pysslat med idag, annars bara en lugn och skön söndag.
 
En söndag som sedan ska avslutas med söndagsfilm - Wallander (tjuven)
Hörs snart igen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: