alexandraegerfalt.blogg.se

2013-07-16
22:18:16

En dag på Furuviksparken!
Det var ett tag sedan jag besökte Furuviksparken men idag var det dags igen. Med bästa vännen Therese. Vi åkte djungelbussen från Rådhuset här i Gävle klockan 10.05. Vi var framme i Furuvik strax vid halv elva. Sen var det bara att hälsa på alla djuren, allt i från apor till kameler till ormar och andra spännande djur. Det var verkligen supermysigt. Vi åt lunch på en restaurang vid tivolit och vi åt kycklingfilé med pommes och vitlökssås, det var verkligen supergott.
 
Sedan fortsatte vi våran vandring bland djuren på Furuviksparken. Besöket hos getterna gav verkligen barndomsminnen då jag åkte med familjen och fick gå in och klappa dom när jag var liten. Men Furuviksparken har verkligen blivit bättre och framförallt större, vilket är tur det. Verkligen ett familjeäventyr, mycket barnfamiljer och mor och farföräldrar. Så mysigt verkligen!
Vi avslutade dagen med att köpa oss en varsin sockervadd och sedan gå och ta ett dopp i parkens pool. Innan djungelbussen gick hem igen vid 16.25.
 
En underbar dag tillsammans med bästa vännen! Till Furuviksparken åker jag fler gånger!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

Mysig blogg med fina bilder :) en fråga, varför jobbar du inget under sommaren? Är det inte bra med jobberfarenhet och framför allt, nice med lite pengar :)

Svar: Tack så mycket! :) Jag har inte lagt nå energi på att söka något sommarjobb denna sommar. När jag studerar och när jag har varit ledig så har jag vikarierat lite som timvikarie på förskolor här i Gävle. Under året så jag har lagt undan lite pengar så jag har klarat mig nu i sommar. Jobberfarenhet har jag fått genom att jag har jobbat under året, men kände att nu i sommar vill jag vara ledig. Detta är också säkert mitt sista sommarlov på väldigt länge.
Alexandra

2013-07-18 @ 21:05:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: