alexandraegerfalt.blogg.se

2013-07-29
00:11:00

Tack för underhållningen Gefle IF !
Fotboll är någonting jag inte riktigt tycker om, men efter Gefle IF:s partyspel ikväll mot Malmö FF så måste jag bara älska fotboll. Eller vänta här nu, inte älska men tycka om då. Jag besöker "den bästa anrikaste fotbollsanläggningen" (som speakern påpekade) ca en gång per säsong. Då ska man tillägga att jag går gratis, pappa får biljett av sitt jobb. Men gratis är gott som man brukar säga. Och gott var det verkligen den här kvällen på anrika Strömvallen. 2-0 mot Malmö! det där skånelaget som ser ut som polkagrisar på plan, ja idag var de lika sega som polkagrisar också tror jag. Första halvlek var det inte alls någon fart på skåningarna. Desto bättre fart på "tråkiga Gefle". Vadå tråkiga Gefle? har aldrig förstått mig på det där uttrycket. Samtidigt ser jag bara en match per säsong, någonting jag har missat?
 
Tack och lov att en fotbollsanläggning ska byggas på Sätraåsen bredvid Läkerol arena. På Strömvallen måste du hålla för näsan i kioskkön för det stinker så in i *** från bajamajan precis intill. När man ska köpa gofika vill man att det ska lukta gott..ne skärpning! minus minus!
 
Men Gefle IF har hittat farten, passningsspelet och glöden i avsluten ser jag! laget hade inte vunnit sedan den 14 april! ojojoj, hade det vart Brynäs hade hela föreningen rykt på en och samma gång. Men samtidigt är det inte lika stora krav på Gefle som det är på Brynäs IF. Så går inte att jämföra. Men jag är stort imponerad av Gefle IF:s spel må jag säga. Vart har Pelle Olsson hittat denna energi? på Cypern tro?.
 
Jag och Jessica satt på sektion H precis under pressläktaren. Vilka kanonplatser alltså! jag var ju rena pressfotografen själv, jo faktiskt! tog hela 377 bilder!! dock efter rensning blev det bara 200 bilder. Det är så en riktig fotograf jobbar!
 
5169 människor på Strömvallen denna kväll! Det är bland det bästa Strömvallen brukar ha! I läkerol arena är det en publiksiffra som är av den sämsta sorten, just ja, inte jämföra Gefle med Brynäs så var det!
 
Tack för en härlig underhållning Gefle IF! på återseende nästa säsong! Nu tar jag tag i hockeysäsongen!!!
 
Gefle IF tackar publiken!
En av polkagrisarna ser ganska uppgiven ut
 
 Gäller att fylla på med vatten under matchen!
Kamp om bollen
 
Foto: Alexandra Egerfält

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: