alexandraegerfalt.blogg.se

2013-06-05
22:46:00

Alexandras tankar och planer...
 
Sex terminer har jag nu tagit mig igenom i förskollärarutbildningen! helt otroligt sex hela terminer, vad har jag lärt mig? är jag klokare än före utbildningen? många frågor snurrar runt i huvudet och fast det inte känns som om jag är klokare så tror jag ändå någonstans i någon håla långt in i hjärnan så ligger det en massa teorier och saker som jag har lärt mig under de kurser jag har haft. Jag har gått på alla fyra, jag har gjort kullerbyttor, stått på händer, spelat teater, åkt skidor, åkt skridskor..det låter som värsta barncirkusen blandat med lite vinterskoj. Men ärligt talat så har det varit otroligt många bra och nyttiga kurser också och lärorika kurser. Men än är det inte slut. Jag har en termin kvar, och kanske den tuffaste på hela utbildningen. Det är nu det är dags för examensarbetet! men först har jag en härlig sommar att se fram emot.
 
En sommar då jag för det mesta bara ska ta det lugnt och ladda inför hösten. Men det kommer att bli lite utflykter hit och dit. Gärna några vändor till Dalarna, det är ju sååååå fint där på sommaren! sen i slutet av juni blir det faktiskt en sväng ner till det gigantiska Ullared, skräck eller glädje? det är frågan. Det ska faktiskt bli riktigt roligt att åka ner med min allra bästa vän Jessica och hennes systrar. Vi kommer även att bo i en stuga i närheten av Ullared. Så det ser jag fram emot jättemycket, frågan är bara om jag vill besöka stället en gång till sedan? eller om det räcker med en gång i livet. 31 juli ska jag på Gyllene tider vid Gasklockorna här i Gävle med ett gäng vänner. Men redan 29 juli går Brynäs IF på is och då kommer jag vara på plats i Läkerolen för att se grabbarna. Och idag har jag även fixat biljett till Brynäs-Leksand i Sandviken den 8 augusti. Det är en försäsongsmatch mellan lagen och för att ladda upp inför de tuffa matcherna i Elitserien sen mellan lagen. En liten försmak alltså kan man säga...
En sommar med vännerna kan man säga, men kommer självklart att hänga med familjen en del också.
 
En annan sak som slog mig nu...det här kommer att vara min sista sommar som jag bor hemma hos mamma och pappa. Nästa sommar kommer jag att bo helt själv i en egen lägenhet med egna rutiner och regler. JIPPI! det kommer nog redan bli mot jul eller något sådant, beroende på vad bostadsmarknaden säger. Man vill ju bo fint och framförallt vill jag ha nära till Läkerol arena. Galna mig!
 
Imorgon är det Sveriges dag! det är bara att flagga med vår blågula flagga. Vi ska vara stolta över vårt land!
 
Nu har jag inte så mycket mer att berätta idag tror jag, och jag får inte trötta ut er totalt. Utan lagom är bäst. Hoppas ni får en härlig nationaldag så hörs vi senare! ha det bäst läsare!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: