alexandraegerfalt.blogg.se

2013-06-12
20:48:00

Rutin på mitt liv....
Det var en vecka sen sist, skärpning Alexandra! men den här veckan har jag upptäckt någonting som kallas för "rutiner" just nu vikarierar jag på en förskola i Hagaström tisdag-fredag. Jag trivs så oerhört bra! men man cyklar till förskolan gör sina arbetstimmar och sen när jag kommer hem är jag helt slut, äter mat och sedan kanske träffar en kompis en stund på kvällen och sen avslutar jag med lite TV-tittande och sen är Alexandra trött och går och lägger sig. Är det så här det kommer att se ut sen under min arbetstid? jobba, äta, sova typ. Är det så livet kommer se ut framöver? Självklart inte alla dagar och veckor kanske, men rutiner kommer jag att skaffa mig helt klart. Rutiner är någonting som jag har saknat lite under min tid då jag har studerat. Då går jag i skolan kanske på måndagen sen ledig tisdag och onsdag sen kanske jag går i skolan igen på torsdag. Det blir så hackigt och inte alls någon rutin i det hela. Så det är någonting jag längtar efter att få. Rutin på mitt liv.
 
Annars har det inte hänt mycket under den här veckan. Bästa kompisen drog iväg utomlands alldeles själv utan att säga ett knyst till oss andra. Så kan man också göra. Men ingenting jag hade gjort, men men vi alla är olika. Ingen du kan dela och skratta med på semestern, ingen som du kan prata med, gå ut och äta alldeles själv. Ne usch det låter bara ensamt och eländigt. Men starkt gjort av dig Jessica som gjorde det.
Annars händer inte mycket just nu mer än att jag är på ett toppenställe och vikarierar. Och sen har jag och vännen Eva planerat att åka till Dalarna en helg i juli, övernatta på Orsa camping och bara åka runt och upptäcka underbara Dalarna. Ni vet väl att jag är förälskad i det landskapet? om inte så vet ni det nu.
 
Men lite uppdatering fick ni i alla fall, mer kommer om någon dag igen, vem vet kanske redan i morgon. Ha det bäst!
 

Ett foto som jag tog i eftermiddag då jag och Eva var ute på en promenad i underbara Gävle.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: